0

Summer in Paris

Posted by Zsanna on 7:53 PM in
Végre Párizsba is megjött a meleg, még este nyolckor is nagyban süt a nap, és lehetetlen lélegezni, annyira nem mozdul a levegő. A város teljesen kiürült, különösen, mert tegnap jour férié (ünnepnap) volt, és a lakótársam elmondása szerint aki eddig még nem lécelt volna le a fővárosból, az mind ezt a hétvégét választja. Való igaz, hogy egyre inkább azt tapasztalom, hogy minden bezárt: a munkahelyem körül lévő ÖSSZES étterem és kisbolt; a szállodák a lakásom környékén, az éttermek és egy-két fodrászat, ilyesmik is. A szembeszomszédom úgyszintén, se a kislányuk nem integet a teraszról, sem én nem látok bele a tányérjukba, merthogy üres az egész lakás. És nem csak egy hétre ám, hanem keményen két hét-egy hónap periódusra. Meggyőződésem, hogy a metró is ritkábban jár, és a főnököm is egyre később ér be dolgozni.

Párizs vezetése megpróbálja kárpótolni az itthon maradtak, és méltó módon szórakoztatni a frankofón turistákat: a Paris Plage a Rive Droite-on terül el (pedig a Rive Gauche sokkal menőbb, ezt jobb, ha tudjátok :) ), egészen az Hotel de Ville-től ... sokáig, szerintem kb. a Louvre-ig, de a pontos kiterjedésre nem merném a fejemet tenni. Szóval a lényeg az, hogy egy része a rakpartnak be van szórva homokkal, vannak pálmafák, nyugányak, láttam homokvárat is; máshol standok vannak, boltok kirakatai, satöbbi, amennyire láttam, mindenki megtalálja az ízlésének valót (még utcazenészek és hasonló performanszok is előfordulnak).

De ami az én lelkemet különösen megörvendeztette, azok az ingyen koncertek az Hotel de Ville előtt, egy nap akár több is. A patinás HdV különösen vicces stroboszkóp és pink fények alatt, a hangulat egész jó, a szombati Beat Torrent és Chinese Man koncerten pedig kifejezetten óriási volt. A "külső körben", tehát a tér szélein az emberek piknikeztek, míg az "örjöngő tömeg" együtt mozgót a jó kis beatre, és, nos, meglehetősen tetszetős illat terjengett a levegőben, ami csak fokozott a hangulaton... :)) Szóval bár a Sziget kimaradt, ez a két koncert méltó kárpótlás volt: tömeg, őrült emberek, dübörgő zene, kosz és hatalmas hangulat: check. Ennél már csak a SZIN lesz királyabb!!

A vasárnapom a "Hogyan csomagoljunk össze és juttassunk haza 100 kg cuccot" jegyében telt, amit inkább nem részletezek, mert még nem sikerült megtalálnom az ultimate megoldást... Viszont elmesélem azt, hogy bejártam ismét a Montmartre-ot ajándékok után kajtatva, és a rengeteg lépcsőt megmászva, a turistákon bosszankodva ismét rácsodálkoztam Párizsra, hogy ez a világ leggyönyörűbb városa, amit én nagyjából egy hét múlva végleg elhagyok. És bár sikerült olyan dolgokat beiktatnom, mint elmerülni a Bonmarché luxus-légkörében, körbejárni a Printemps áruházt és a Bazaar de l'Hotel de Ville-t (ahol úgy kezeltek, mint egy hercegnőt, és komolyan, néha elképesztően jót tesz az embernek), voltam a St. Sulpice-ben, bementem a Notre Dame-ba, de ugyanakkor kimaradt rengeteg dolog:

- Nem voltam fent az Eiffel toronyban (bár ennek elsősorban ideológiai háttere van, ti. azt csak a külföldiek teszik :))
- Nem láttam a katakombákat (then again, a csehországi koponya kápolna szerintem ígyis-úgyis ráver, és nem túlságosan az én stílusom)
- Nem voltam sem a Lidoban, sem a Moulin Rouge-ban (de a milliomos férjem majd úgyis el fog vinni)
- Nem voltam a Rodin múzeumban (sajnos erre nincs mentségem)
- A Musée d'Orsay-ban 2002-ben voltam utoljára (eh...)
- Nem láttam egy Comédie Francaise előadást sem, sem pedig balettot vagy Operát (oké, azt hiszem, ezeket bánom a legjobban, de ennek is pénzügyi és operatív korlátai voltak)
- Nem voltam a Parc Astérix-ben (felejthető)


Hm... így átfutva a listát, azért ANNYIRA sok mindent nem hagytam ki Párizsból... :) és legalább lesz mit megnézni, ha visszajövök!

0 Comments

Copyright © 2009 Life or something like that All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.